söndag 13 oktober 2013

T I H I

Tjena folket! Sitter här i mitt torkande svett, men en begynnelse till huvudvärk. Se så går det när man jobbar för länge i solen, som ett resultat av en lite längre sovmorgon. Magen är full med bananbröd och ananaspaj, jag ska vila en stund och sedan bege mej igen till min trädgård! Sådant är livet här.

Igår var det söndag. En mycket het sådan. Det är alltid varmt här, men igår var det extra varmt. Inte ett moln....så långt ögat kan nå.......sorry. Men sedan när solen började sjunka och man kunde andas igen, så begav jag och en av de finaste människor på denna jord, iväg på en liten tur till havet! Jag fick köra motorn som vi så enkelt kallar dessa fordon, och det gick riktigt bra. Susade fram och kände mej ganska tuff. Hur tufft det nu sen är att köra utan hjälm. Inte coolt alls, ju. Hm!

Det är så skönt att åka ut till havet och andas lite. Tyvärr var det lågvatten, och visst kan man simma då också, men det är mycket trevligare att simma när det är högvatten. Vi har en hemlig liten plats som vi brukar besöka, min syster, jag och finaste människan. Hemlig och hemlig, det är ju folk där mest hela tiden. Men det känns som en hemlig plats i all sin avskildhet. Om ni kommer hit så ska jag ta med er dit. Klättra nerför klippväggarna och ner till havet. Vi kan kanske köpa lite bananbröd från bageriet och så har vi en liten picknick! Hur låter det? Sen kör vi hem, det är stjärnklart och svalt i luften. Bra va?

mina fötter ser lite ut som små korvar där. banankorvar. 

ps. jag räknar med att ni är smarta människor som redan listat ut att det finns en Fin människa i mitt liv. men nu har ni det svart på vitt! kul va?! varsågod och låt skvallret börja ljuda över den österbottniska landsbygden ;) hejtå ds.

2 kommentarer:

  1. ...men Hanna, hjälmen var ju till för att användas, inte bara att köpa den.
    Märker nog att jag får komma dit och hålla reda på dig!

    SvaraRadera
  2. Heeej Hanna! Jag hade tappat bort dig i cyberrymden och inte kommit mig för att söka upp dig. Nu blev jag så glad då jag hitta dig igen! Nu vill jag ju extra mycket att arbetsdagen ska ta slut så jag får åka hem och läsa ikapp :)

    SvaraRadera