fredag 18 oktober 2013

P O W E R S K J O R T A N

Det är fredagkväll, igen? Jag är ganska säker på att det var fredagkväll i förrgår. Hur är det möjligt att veckorna går så här fort? Jag lägger in en protest. Vi borde utöka veckorna med två dagar minst. Helgen med en till lördag. Vad sägs om det? Måndag tisdag extradag onsdag torsdag fredag lördag extradag söndag. Ja men verkligen, vilken bra idé. Så skulle man hinna med lite! Men allt detta måste ju tyda på att jag har roligt, för alla vet ju att tiden går fort när man har roligt. 

Denna vecka då: hittade min mormors gamla arbetar-skjorta i kappsäcken, lade den på mej och VIPS så blev jag till en power-kvinna med superkrafter och VIPS så ser min trädgård lite större och lite bättre ut. För min mormor var en hurja kvinna, att använda hennes nötta arbetar-skjorta gör susen. Vi planerar att utöka trädgården med ännu några bänkar...vad vi ska odla däri är ännu lite osäkert. Förslagsvis papaya, men eftersom undertecknad tycker att papaya smakar fisk så är hon lite osäker till det valet. Men fina träd blir det ju iallafall av det. 

ska nån dag knycka syrrans kamera, 
känner att min trädgård inte kommer till sin rätt genom min telefons kameraöga.

det växer så det knakar. oregano, dill, ipil-ipil. 

Jag har hört rykten om snö på hemmafronten? Den verkligheten är så oerhört avlägsen. Tänk att jag har ett annat hem långt borta. Där träden numera är nakna och världen sakta förlorar sina färger. Till den verkligheten måste jag åka till nångång i framtiden, men den framtiden skjuter jag än ifrån mej. Jag vet inte hur jag skall förmå mej att lämna detta färgsprakande land? 

Men det är ju ni underbara människor där borta som kommer att göra den saken enklare. På tal om underbara människor.......minns ni att jag frågade om ni ville vara med och stödja ett hus-projekt här? Ja, men det ville ni ju! Hurra! Ja, underbara är ni. T A C K så hemskt mycket. Idag har vi köpt materialet och på måndag börjar husbygget. Ska fota lite och visa åt er sen. tuuusin tuuusin tack! 

dagens grisbebisar. ja dom är så söta så jag vejt int ho jag ska bärg me. 


Nu ska jag äta plättar med vaniljglass! Ja, det man vill ha får man laga åt sig. Ha en bra fredag där hemma! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar