torsdag 31 oktober 2013

J U L E N 2 0 1 3

Hej. Nu är jag vid liv igen! Har haft feber och sjuk hals hela helgen och början av veckan. Min kropp velar än fram och tillbaka om den ska vara frisk eller inte. Svårt beslut verkar det som. Jag hejar ju förstås på att bli frisk! Men för att det ska ske krävs vila.....vilket jag har klarat av, ända tills nu, då rastlösheten har bosatt sig i mina ben. Det var dagens hälsotillstånd-update.

Jag har redan sagt det, men tackar ödmjukast över alla bidrag vi får till våra projekt här. Huset är redan betalt för, det lämnade pengar över, och än strömmar pengar in! Vilket är mycket välkommet, då vi springer mot juletider med hast. Här började julen redan i september, med julpynt och julmusik. Jag har en gång förut firat jul här, och det var sannerligen en annorlunda upplevelse. Då var det inte julgröten som stod i fokus tillsammans med prassliga julklappar under julgranen.....då var det julfester för barn utan möjlighet till att få en glad jul som var det viktiga!

Jag är så glad och så stolt över att få vara med om att glädja så många barn igen! Vi ska ordna julfester för ca 500 barn i år. Mesta hittills! Femhundra fattiga barn, som kommer från familjer där föräldrarna inte har en chans att ge sina barn julklappar eller ens julmat. Dessa barn ska vi ge en glad jul. Konceptet är gammalt och beprövat, enkelt och roligt. 

Vi ska åka ut till fem olika byar, där ca 100 barn har samlats för att få ta del av programmet, som helt enkelt består av mat från landets motsvarighet till McDonalds, dvs, Jolly Bee, de ska få dansa med Jolly Bee's maskot- ett stort bi, de ska få en ny t-pajta, kanske årets enda. Lekar och annat roligt kan man också vänta sig! Låter det roligt? Ja men visst! Kom hit över julen och hjälp till! :)


Glada barn med alldeles nya t-pajtor!


Jolly Bee i egen hög person. Alla barnen älskar Jolly Bee! :)


Tänk att bli överlycklig över en hamburgare! 


Nu går det kanske inte för dej att faktiskt komma hit och hjälpa till med dessa julfester. Men som alltid så går det att ge pengar till detta ändamål! För ca 10 € ger du ett barn en möjlighet till en minnesvärd jul 2013! Vill du, dina arbetskamrater, din mommo, din granne och/eller din postiljon vara med och sprida julglädje där det behövs på riktigt, så ta kontakt med mej: hannasoderlund89[at]gmail.com

Tack för visat intresse, som hissaläran i högstadie pa säg. 


1 kommentar: