torsdag 19 september 2013

T O R S D A G

Medan den katolska böneutroparens ljuva stämma ljuder i luften ska jag försöka skriva litet. Puh, vilken mening. De senaste dagarna har varit aningen kaotiska, bland annat flyttade vi ut ur vårt rum och in i ett annat hus. Vi bor numera hos familjen Caluyong (jee!) och blir underhållna av familjens yngsta dotter. Det är spännande att bo här. Inatt vaknade jag av att naturen kallade och begav mej genom det mörka och tysta huset, mot vessan. Väl inne i wc:n tände jag lampan, och fann mej själv stå öga mot öga med den största spindeln jag någonsin sett. Gott och väl 10 cm i bredd. Skrek inombords. Men klarade av wc besöket med framgång och smet sedan snabbt ut...för att sedan ligga vaken och fundera på om jag skulle vakna om den spindeln krälade på mej.

Arbetet på farmen fortskrider. Håller på att utvidga trädgården med ett 'litet' majsfält. Men först ska det brytas ny mark! Hej å hå.

Syrran Maria skriver så bra och har så fina bilder, så jag tycker ni ska bege er till hennes blogg istället!

Den svettiga rödnästa kvinnan som ibland figurerar på hennes blogg..........that's not me.

Det var allt för denna gång. Ajö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar