fredag 3 maj 2013

another day in paradise!

nå hej! 

jag vet inte i vilken ända jag skall börja? så vi tar det i punkter, ready steady go.

  • imorse steg jag upp klockan fyra tillsammans med mina sov-kompisar. vi hade nämligen planerat att bestiga ett berg idag! som vi ju vet så lider jag ju milt av höjdskräck, men letar alltid efter ett tillfälle att bli botad. jag tror jag lyckades med det idag! jag har aldrig varit så slut i hela mitt liv. vi gissade på kanske 300 m ö havet, så det var ju inte mount everest precis, men för min del kunde det lika gärna ha varit månen. lite ogenomtänkt från min sida också, hade bara ett par fakecrocs på mej, som jag senare tog av efter som det var väldigt halt. men vilken vy! breathtaking. sen åkte vi iväg till ett vattenfall, drack buko (kokosnöt) och njöt av det svala vattnet! jag har sett så mycket vackert idag så jag kan inte riktigt sortera intrycken. jag vill ha er här med mej! jag vill också att ni ska få uppleva det jag gör nu! 
  • vattnet har återvänt! folkets jubel! så nu är det hårt arbete som gäller. jag bor fortfarande hos min familj i filippinerna, alltså i merida. sover på taket omringad med underbara fina filippiner. att somna medan miljontals stjärnor lyser milt ovanför mej börjar bli något jag vänjer mej vid. det är så vackert, så vackert. lägg till hundarna som ylar, tupparna som galar, katolska mässan som börjar kl fyra ungefär, grannens karaoke som börjar strax efter det, fuktig madrass, armar och ben överallt och ni har en typisk natt. i love it.
  • när det är som hetast mitt på dagen så är det hett. svetten rinner nerför ryggen, nerför pannan i ögonen, i knävecken, ja överallt. ofta går jag omkring och funderar på kalla saker. som glass. vatten. is. snö. hur det känns att simma en tidig morgon i finland. hur skönt det ska bli med en kall dusch när dagen är slut. men all denna svett+fysiskt tungt arbete på farmen har gjort att jag förlorat kroppsfett! detta är ju givetvis trevligt.....förutom att mina shorts numera knappt hålls på mej. får dra åt svångremmen rejält så att jag kan röra mej normalt!
  • fick mitt första filippinska marrige proposal igår! HI BEAUTIFUL, WILL YOU MARRY ME? ja vad säger man. maybe later! men du kan vara lugn mamma, du får nog ingen filippinsk svärson. jag kunde inte tänka mej att äta ris hela livet! 
    den barfota bergsbestigerskan. 


    uppe på toppen! mitt sällskap. vi såg hela marieannelund.



    berget från avstånd. det ser ut att vara jätte långt borta, men det är nog bara kameran. iallafall så är det toppen till höger som vi klättrade upp på.


    det underbara vattenfallet. jag smakade på vattnet! så gott.

    nu ska jag ta en välförtjänt dusch. ha det bra ni!

1 kommentar:

  1. Åååh, av nån orsak ha int bloglovin visa dina inlägg åt mej så ja ha helt missa att du ha skrivi! Men såå roligt att få läsa ikapp lite. Jag är för tillfället grön av avund.

    SvaraRadera