fredag 10 maj 2013

is very heat

så sitter jag här framför skärmen och vet att jag borde skriva något och egentligen också vill, men vet inte riktigt vad! jag gör ju en hel del här, som jag kunde skriva om. men hur kul tycker ni det är att läsa om att jag åkte till en stad som heter Tacloban, bodde på hotell med ett gäng svenskar + filippiner, åt god mat, drack hot chocolate som smakade kakao och inte sött, shoppade på ett stort shoppingcenter, köpte en del presenter men inte på när allt, simmade i pool en mulen dag, smörjde inte in mej pga av bristande solsken, brände ryggen så hårt ändå så jag knappt kunde sova inatt, åkte van (bil och inte...van som i jag är van) hem, sov länge idag ty jag var trött, sitter nu på farmen och skall börja jobba i min trädgård óm en stund. ja det kanske är intressant?

tiden går så väldigt fort nu! idag är det exakt tre veckor kvar. 1 juni lär vi ska vara på finländsk mark. jag skulle verkligen vilja att tiden skulle gå lite långsammare! jag är inte färdig här än. inte med praktiken och inte med filippinerna i allmänhet. jag vill göra så mycket än! simma så många gånger än, sova på taket under stjärnorna så många gånge till, köra mopeden mycket än, äta ännu mera ice candy, hänga med mina vänner, chica chica i kvällskymningen med trevligt folk, äta ännu mera konstig mat, se ännu mera konstiga djur....listan på vad jag inte vill lämna här är oändlig.

samtidigt som jag saknar att inte svettas dygnet runt. saknar rågbröd. eller bröd som inte smakar bulla heter det. (besökte bageriet häromdagen, pekade på ett bröd och frågade vad det smakade....sweet var svaret. ja men det skulle jag ju ha kunnat gissat) saknar att kunna gå från punkt a till b utan att få femton hello, tio where are you going, två will you marry me, trettio americanooo och så vidare.

men nej, att åka hem vill jag inte tänka på. inte förrän dagen innan. jag trivs som fisken här!

ibland när jag känner en aningen svalkande havsbris kan jag längta till en varm sommardag med kallt havsvatten (som inte är så salt så det svider i ögonen), men det bästa är ju, att det ligger framför.

nu har klockan passerat den allra varmaste tiden på dagen, så nu skall jag bara slänga  mej en kvart och sen ska jag ta i tu med jordfräsen!

ha en bra lördag där hemma! inga bilder denna gång. maybe next time!

(jag fruktar att min engelska är förstörd för alltid. is very heat! what is there? is you! where is you? I'm inside the water! ......mina vänner och jag skämtar bort engelskan genom att göra den snudd på oförståelig, men hah, det kan bli så kul.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar