torsdag 16 maj 2013

fredag och veckan som viri och firi.

geten med det galna ögat.

jag, glad över att äntligen få sitta på ett busstak.

buko! aka kokosnöt.

ja hej! random bilder detta. har min matpaus/söka skugga mitt i dagen paus och passar på att skriva lite. jag har roligt på min praktik! jag jobbar oftast ensam i min feed-garden, men har sällskap av både höns och getter så riktigt ensam är jag inte. idag har jag planterat och vattnat och det skall jag fortsätta med efter lunchen också. om inte datorn vägrade ladda upp fler bilder än dessa ovan så skulle ni få se bilder på min trädgård också.

i onsdags besökte jag universitetet i Baybay. där finns det en jordsbruksavdelning som också samarbetar med farmen jag jobbar på. så oerhört fint ställe! det är 8000 studeranden på skolan, så tja, vad skall man säga. på min klass i finland är vi tre stycken pinnar....hehe. jag fick smaka på karabo (nån sorts stor ko?) mjölk, och jag, som inte dricker en droppe mjölk hemma i finland pga det är så äckligt, drack med fröjd denna mjölk. smakade lite som yoghurt? jätte gott var det iaf.

imorgonkväll åker jag och ett gäng andra iväg till cebu! det ligger på en annan ö, så vi ska åka färja. då har jag tänkt att jag skall inhandla det mesta jag har tänkt köpa här, eftersom vi ska hänga på ett mycket stort och trevligt köpcentrum. me like!

igår frågade multicab-chauffören om min mor är från filippinerna. ja, vad svarar man då. jo serru, därav mitt svarta hår, mina bruna ögon och min solbrända kropp.

mina dagar flyter ihop lite, och ett tu tre så är jag hemma igen. hoppas ni får en fin fredag och en rolig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar