torsdag 24 oktober 2013

H U S B Y G G E

Huset då, som vi samlade in pengar till, hur går det med det? Ja, jag säga er en sak, att det går så bra så. Vi gick upp till bergen igen i början på veckan, för att se hur bygget framskrider. (Denna gång regnade det inte, så våra liv svävade inte i direkt fara, med tanke på den smala branta stigen...) 

Jag är inte så där jätte duktig när det kommer till husbyggen och sådant, fastän min far och bror sysslar med sådant, men även mina otränade ögon kunde se att det kommer att bli ett bra hus...med en tusen poängs vy! Långt därnere kan ni skymta havet...ja, det är nästan så jag vill ha en egen liten stuga där på bergssidan, med utsikt över hav och andra öar. Vore väl något? 



Maria fotade flitigt, så om ni beger er till hennes blogg så kanske,
om vi har tur, finns det fler bilder!


bräder, plankor och allt jag vet inte vad. 


bygga, bygga!


Jag försökte lite i smyg fota familjens gamla hus, och här till höger kan ni skymta kojan. 





...och som den blivande trädgårdsmästare jag är, så beundrade jag den lilla blomster trädgård familjen har...tänk att ha orkideér växande i sin blomstertäppa. OH YES.

Jag ska fota mer när huset har blivit klart! Spännande med projekt som dessa. Det känns så bra att kunna hjälpa till...allt tack vare er, ni vet vem ni är! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar